zondag 16 augustus 2015


Vrijdag 14 augustus. 
 
We zijn vroeg wakker.  Lijkt er op dat we de enige zijn !!
We wachten en wachten en al zijn we dat de laatste dagen wel gewend geraakt ,vandaag kan dat eigenlijk niet want we gaan naar Cairns. Dat is een 12 uur lange auto rit. .Goed mopperen heeft geen zin ! Het gaat regenen. Nu in ieder geval weten nu wel dat John wakker is want die slaapt buiten in een rugzak dus die heeft op dit moment denk ik een “natte droom “. 2 uur te laat komt John en we vertrekken ..Mannen kunnen gewoon niet op tijd zijn . Dat merken we hele week al . 
 
 

De auto rit is zwaar. Want de weg is zo vol of potholes dat zacht rijden geen optie is , en hard rijden is als een rolorcoaster en dan dubbelde snelheid. “Op volle toeren “ John  wil tijd in halen en voel me al snel een …
 
 
 
 Goed onderweg stoppen we bij een kweekster die vogel kweekt Sue, ze kweekt met de Goud amadine / Goulian finsches. Dat is onze 15 min pauze. We zetten ze op foto horen hoe ze gekweekt worden en vervolgens weer vrij worden gelaten in de natuur. Dit om de populatie steun te geven. Dit had ed moeten zien. Goed weer onderweg eten we weer bij Musgrave.


 

Vervolgens gaan we verder en onderweg komen we de flock Galah’s tegen en weer is er een foto moment. Tegen 1900 eten we een Mighty Palmer River  sandwich. Nu mighty he was, Die hamburgers daar zijn zo ongeveer 4 keer een Big Mac .Maar dan met echt steak of vis of varkens veel en toren hoog . na deze stop is het nog 3 uur rijden. We beginnen oude liedjes en moderne liedjes te zingen. Bianca kan goed zingen en John valt in …
 
 
 
 
Big Mighty Palmer !

Oude Australische liedjes klinken door de nacht.  Moppen tappen vind John leuk !  En de tijd vliegt voor bij .We zijn 22.30 thuis in  Cool waters in Cairns.. Doodmoe .Maar tevreden. We gaan meteen naar bed Geen tijd voor foto of journaal !  Slapen..
 

Zaterdag de 15 -8-2015.
 
 

Vandaag bezoeken we kwekers. Dayle komt ook mee wat ik dan weer heel bijzonder vind.. Bianca blijft thuis . Even tijd voor haar zelf en uit rusten van de dagen in Iron range. Na een week van stilte aan de overkant wil ze even met haar man “alleen “zijn. 
 
 

We ik en Dayle en de mannen ! gaan naar 2 fantastische mensen : Dave en Marilyn

Ferguson ontvangen ons en we mogen de vogels zien. Diverse vogels ,waaronder diverse finches en we genieten. We mogen in de volières, en dat maakt foto’s leuker.. Marilyn is enthousiast en ze vertelt alles  over voer en  de soorten en hoe ze kweekt.  We  drinken koffie En dan gaat de telefoon, “He Thiely “ zegt John voor jouw jonge Damen!!.
 
 

 

Het is Christian Zdeněk. Wat leuk ! We hangen een uur aan de telefoon en we bespreken de ‘zaken” die we op Iron Range zouden bespreken. Dus dat komt wel goed. Ik ben zo blij dat ze me gebeld heeft.  Dat maakt alles wat er ook maar anders gedaan is als gepland weer goed . na een interessante discussie aan de telefoon spreken we f de rest via e - mail te doen en ga ik weer terug naar het gezelschap. Ik voel me gelukkig en tevreden. Moet het alemaal even plaatsen en geniet van de vogel die in een open volière lekker rond vliegen. Het ziet er allemaal zo ontspannen mooi en natuurlijk uit en wat heb ik ed veel te vertellen als ik thuis kom..
 
 


Thuis kom !! Hè we zijn er nog 4 weken ..Ik raak in gesprek met Marilyn en we wandellen in de tuin en ik ga samen met Dayle  Marilyn en Dave John Rolf en Bob naar de andere kweker wat verder de berg op.  Onder weg worden we stilstaand gehouden dor de brandweer. Er is een gecontroleerde “fire’s ”. Deze branden maken ze voor als er echt brand komt om die dan onder controle te krijgen door dat ze gebieden maken als corridors om vuur te bestrijden en te stoppen. Goed we mogen verder na 10 minuten en gaan de berg op….

 
Krokodillen hamburger !!
 
 Dayle Thiely and Marilyn


We gaan naar Herbert en Sheila Van oorsprong Duits ze wonen al 55 jaar in Cairns.  Of de namen goed zijn weet ik niet meer want de vermoeidheid staat toe. Bianca is al thuis gebleven en na 2 bezoekjes ga ik ook naar het huisje .Rusten en relaxen In de avond gaan we in een Thaïs restaurant eten en maken we tijd voor de verslagen en de foto’s. Morgen een laatste dag in Cairns. Samen met Dayle . Dan gaan we shoppen en eten we nog met mannen in de stad.. Morgen vroeg eerst even normaal wakker worden !!

 
 
SeeYa...
 
 
 
 
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten