donderdag 27 augustus 2015

Australie Yass Dag 21 - 25-8-2015.


25 Augustus Dag 21 .

John woont in Yass, dat is ongeveer een uur rijden ten noorden van Canberra. Hij woont echt in de middle of knowwhere…. Bovenop een berg met een fabuleus uitzicht. Vandaag worden wakker met dit uitzicht het is droog .


Deze eerste momenten genieten we van de stilte en de omgeving.

Dan tegen 8 uur gaan we ontbijten. Bianca probeert vegemite met boter en lacht een beetje ! Ik vertel haar mijn ervaring. Ik doe altijd best dik het beleg op brood dus ik dacht werkelijk dat ik vergiftigd werd toen ik het de eerste keer at. Bianca pakt het beter aan, dunne boter dunne beleg ,maar echt lachen kon ze niet en snel er na at ze een toost met aardbeien jam. .En een grote mok koffie !! Ik kijk haar aan en denk : doorspoelen…… Het ontbijt was heerlijk. 


John heeft van alles op het programma . Maar het weer zit ons niet mee Het is nog steeds koud en nat. Vandaag heeft John kwekers bezoekjes op het programma staan we gaan eerst na Ian Woolcock. Hij kweekt met de geelstaart zwarte kaketoes.  Wat een beleving. Hij heeft 2 mooie koppels en wat jongen vogels zitten en we mogen in de volière. Eerst bij een jong koppel , wat al heel gaaf is .Maar later bij een jonge vogel van 9 mnd. en die komt op je hand zitten. De poppen hebben een witte snavel en een witte oorring en de mannen hebben een zwarte snavel. Jonge vogel laten de kleur en seks pas zien na 3 jaar.  Bianca en ik genieten op en top ,we krijgen er geen genoeg van ,maar John zegt ”Come on girls: we have to move futher”.. Op dit terrein bij Ian zien we de rosela’s de kookaburra en de geelkuiven. Ook zien we kleine vogeltjes. Blue wren .  Mannen zijn blauw en popjes bruin.

 

 


Daarna gaan we naar de botanica garden maar de regen neemt de dag over en dat bezoekje is kort nat en gelukkig eten we hier een lekkere lunch Broodje kip. We zien wat vogels ,maar het is te nat en we rijden naar de volgende kweker. 

 


Troy Glidhill heeft rosela ,maar dan wel elke variatie er van. Schitterende volières en mooie vogels. We maken foto’s en John vertelt ons welk vogel s het zijn. Maar het is niet echt makkelijk voor me om ze te herkennen. Genieten doen we wel zeker als we dan ook de helm kaketoes zien. We kijken maken foto’s en John vertelt volop …

 


We zijn de hele dag al op zoek naar helmkaketoes  in de natuur maar zien ze niet als de zwarte roodstaarten die zien we ook niet .  Dus als je dan een kweker bezoekt ben je toch wel blij dat je vogels ziet.  Onderweg zien we wel veel kaketoes.. Onderweg zegt John He Bianca zie je die schapen in de boom !! Ze word natuurlijk nu steeds voor de gek gehouden met het feit dat ze de schapen voor kaketoes aan zag… We rijden langs kangoeroes en zien veel vogel vliegen maar het is te nat en te koud om te stoppen. Jammer ..maar goed dat heb je niet in de hand ..

 

 

Mick Logan heeft een open volière waar je in kan wandellen Groot met van alles en nog wat er in. Van Lori’s naar parkieten, vinken, kanaries, duiven, te veel om op te noemen. Het is erg groot en je kan hier wel een middag blijven. Maar het regent en het is koud en na een uur heb ik het wel gezien. Ik ga naar binnen en klets wat met de vrouw achter de toonbang Amanda die de winkel verzorgt. Hier is het warmer en ik kijk in wat boekjes en ben blij als de rest weer binnen  komt. Mick heeft het mooi voor elkaar en we kletsen wat en bij weggaan krijgen we een boekje en we rijden naar huis.  Onderweg stopt John voor wat boodschappen en een koffie bij Mac Donalds en tegen 1700 uur zijn we thuis. Ik ben kapot en ga op bed liggen en een minuut later maakt Bianca me wakker het is inmiddels 1830 uur ! Ik was in slaap gevallen.  
 

We gaan eten. We eten een lekker dik stuk varkens vlees met bonen en wortelen en een soort van geroosterde aardappeltjes met pompoen. Heerlijk. Nagerecht is chocolade ijs en daar na koffie. De dag zit er op Het verslag maken en naar bed Het is weer 22.00 uur Thuis zou ik niet aan slapen denken ,maar hier ben ik echt helemaal op tegen 22.00 uur. Omdat we het zo koud hebben ze de elektrische  deken aan gezet. Heerlijk ik denk er aan onder de wol te kruipen en gelukkig is Bianca ook moe .
Morgen weer een spannends dag bij John.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten