zondag 9 augustus 2015

Reis Singapore Australie Bangkok Wildlife Dome


Zondag 9-8-2015.
 
 
Ons verblijf is Lake Pacid , het is mooi. Vandaag zijn we nog hier. Vandaag zijn we met Dayle Jordan  naar Cairns geweest. Eerst zijn we naar de zee gaan kijken en daar was een lokale markt . Iedereen verkoopt dan zijn eigen dingen.. Je denkt dan aan planten, bomen honing. Sierraden schilderijen…..en meer. Wij zagen de zee en de vogels en de mensen daar dachten wat doen die meiden “raar’” .
 
Dan Leggen we uit dat we vogels spotten en dan lachen ze …en lopen door.  Maar we hebben vandaag veel vogels gezien. Na de zee gaan we naar de Botanica garden. Daar eten we eerst en dan gaan we op zoek naar de Papuan frog mouth.
Dat is een uil. Die hoor en zie je bijna niet , alleen als hij eet hoor je een klap.
Dan klapt hij zijn snavel op elkaar na het eten van een vlieg muis of ander insect. Maar er is een gids en die weet waar ze broeden. Dus we vinden hem en maken foto’s. Nu moet je niet denken dat dit makkelijk is ,dus niet !! Je maakt de meest rare standjes en je moet echt goed kijken en dan nog zien dat je een foto kan maken !! Maar het is gelukt.
 
 
 
En dan zien we de Bush Turkey. En die is een nest aan het bouwen. Mooi om te zien hoe actief hij “zijn berg” aan het ophogen is . Zo zien we een mooi bruin met geel vogeltje in de palmboom. Dayle denkt dat het de Yellow Oriole  is , dat zoek ik straks even op ! Ook de metallic starling en de sunflouer en  Butcher bird zetten we op de foto.
 
 
 
 
 
 
Later gaan we die in een Dome … Een overdekte tuin zien . Want daar zitten ze in een soort van minizoo. We zien daar de eclectus en de konings parkiet , superb bird, en we zien de roodstaart kaketoes en de kookaburra. Krokodillen en veel andere  vogels en daar blijven we even tot we op zoek gaan naar een hoed voor Bianca. Die vinden we, een gezegde bij een hoed als deze  is . Waar je hoed hangt is je thuis.  
Zo where you hang youre hood, is where youre house is … 
  Dit brengt me terug naar mijn eigen hoed .Ik heb mijn hoed gekocht in Corrumbin.
Mijn eerste keer Australisch met Lien en Hans. En het kopen van een hoed is al speciaal.
Zo,n hoed geeft je het echte aussie gevoel. Vanmiddag was dus even een flach back…” 
Bianca koopt een schitterende Australische hoed.
Bianca blij . Daar ging het om. Het was ook zo gezellig in de hoedenwinkel.
Daarna naar ons huisje ,want we worden om 1800 opgehaald voor Diner…
Waarschijnlijk zo zegt John Griffith ,je laatste “real meal before we go in the buch”!! 
We nemen afscheid van Dayle en we zien haar mogen. Ze neemt onze koffers mee naar haar huis. Want je kan niet met zware koffers in “The Jungle”. Dus alles komt goed. 
De avond is fantastisch. Aan tafel met twee grote edel kwekers van Australië Bob Inman. kweekt al 40 jaar met vogels waaronder de edel , en Rolf .Rolf kweek nu met de Halmahera Edel papegaaien. Je kan je voostellen waar we over praten. Precies de edels.
 
 
 

Lekker eten wat drinken en vogelpraat. Wat willen we nog meer. Slapen….Want de man met de hamer slaat toe. Het zijn toch zware dagen en nachten.  Weinig slaap. Vannacht spreken we af dat we op tijd naar bed gaan. Geen nacht werk dus … Morgen vroeg gaan we richting Cape York. Richting Iron Range. Maar onderweg zullen we zeker het een en ander mee maken. Of de Buch afgesloten is van internette weet ik niet ,maar als er wel internette is dan ben ik er morgen weer. Anders is de eerst volgende keer , ergens volgende week.
 
 
 
Voor nu kon ik trouw iedere avond mijn verslag je plaatsen…..Ik ben dus weer op tot date. Tot later.. Groetjes van Thiely en Bianca.
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten