vrijdag 21 augustus 2015

Reisverslag Singapore Australië en Bangkok 2015.6



Vrijdag de 21 ste Augustus  2015. 

Katoomba. We nemen vandaag de tram en de trein naar  Katoomba.  Daar nemen we een hop on bus . Deze bussen hebben 29 punten waar je op en af kan stappen en rijden tot `18 00 uur de hele dag door deze omgeving . We hebben besloten om naar 14 te gaan dat is Echo point.   Dit is een uitkijkpunt.  
 
 
 
Je kijkt dan over een groot gedeelte van de blue Mountains en dan zie je meteen het hoogte punt “The Tree Sisters.”. De zon komt door en we genieten van het prachtige schouwspel wat zich voor onze ogen afspeelt. Trots staan de  3 rotsen naast elkaar. De zon is nu helemaal doorgebroken en de 3 zussen staan de schitteren in het zonlicht. Mooier dan dit kan het toch echt niet worden.
 
 
 
We staan heel hoog en onder ons zien we de geelkuiven vliegen boven het bladerdak van de bomen. Maar wij staan zo hoog, de vogels zijn maar hele kleine stipjes. We gaan wat eten en drinken en daar zien we een souvenirshop. Daar val ik op een ring en dat word de mijne.. Zo mooi ,precies wat ik bedoel. Ik neem m mee en we besluiten later de dag hier te eindigen zodat Bianca naar een Didgerridoo kan kijken. Want ook die zijn hier erg mooi.
 

Dan horen we de geel kuiven weer en besluiten aan onze wandeling te beginnen want we willen ze ook zien. Het is dat we ze horen hoor ,anders zou je denken dat het stipjes zijn en die stipjes vliegen ..Dan komt de Zoom van pas en we horen zien en geneiten van de geelkuiven.
 
 
We lopen via Echo Point richting Senic World naar de waterval. Het weer is lekker en we zien nog steeds in de verte de vogels vliegen. We volgen ze en ze vliegen naar de rotsen en de hoger gelegen bomen. Dat kost ons meer tijd en dus na een uur zien we ze beter dan voor heen We maken foto’s en hopen dat we ze beter gaan zien.
 
Dan staan we oog in oog met de waterval en daar eindigt ons pad. We zien de vogels aan de andere kant en besluiten de pad links te laten liggen en een eigen manier te vinden naar de vogels. Dat lukt . Opeens zien we een groep geel kuiven die op de grond gras eten zo lijkt het . Later zien we dat ze zand eten. Daar aan gekomen vliegen ze weg omdat kinderen achter de vogels aan rennen. Het zijn wilde vogels dus weg zijn ze. We gaan er even zitten en zien enkele galah’s vliegen en op een boom landen Ook de kookaburra zit in de boom. Bianca wil blijven, en wachten op de geelkuiven.
 
 
Ik zie de rose’s vliegen en wandel daar na toe. Daar speek ik een man aan die vraagt “wat ben je aan het doen “. Ik vertel dat we vogels op de foto zetten en voor al willen genieten van de vogels. Hij zegt “je camera weg”! Ik denk.. ”och ff pauze kan geen kwaad” Hij legt me uit dat als ik het bochtje om loop en zacht loop ,ik op 4 meter afstand de rose’s (galah) kan fotograferen. Wow das gaaf en hij vertelt dat hij iedere dag hier traint.. Ik vertel hem van de geelkuiven en zeg “mijn vriendin zit op de kaketoes te wachten”. : ja ik zag dat de kinderen de vogels weg jagen maar ik krijg ze wel voor je terug.
 
 
 
Maak eerst je rode foto’s en kom dan naar dat veldje ( hij wijst het even aan ) ..Dan maken we je vriendin heel blij !! Zo gezegt Zo gedaan. Ik maak mijn foto’s loop naar Bianca en daar staat de man al te zwaaien “Kom kom hier … En daar zit ie dan met 35 geelkuiven om hem heen. Geweldig… Hij voert ze en dat doet hij dagelijks.. We zijn gewoon op het juiste moment op de juiste plek.. Bianca lacht en ze maakt wat foto’s ! Thuis kunne we zien dat het er 300 zijn…Alleen van dit moment.. Zo mooi .. We genieten samen van dit bijzondere moment wat een uurtje duurt.
 
 
 
 

Als de man gaat bedanken we hem en wij kunnen zeker nog 30 min nagenieten van de vogels die in de bomen zitten en zich klaar maken voor de nacht. Het is inmiddels 16.30. We lopen terug naar Scenic world en nemen de bus De chauffeur zegt de laatste bus moet nog komen dus je kan op Echo point nog plassen en wat kijken hoe de zon onder gaat.  Bianca gaat nog bij de Didgerridoo kijken en valt op een van deze muziekinstrumenten. De man zegt hoe dat werkt en ze proberen er muziek uit te krijgen en Bianca koopt een mooie didgerridoo. Dan komt de bus en we stappen op de bus. De dag is voorbij gevlogen en om 18.22 uur gaan we weer met de trein terug naar het Centraal Station van Sydney. Met in onze gedachten de geelkuiven.
 
 
Dan op weg naar appartement van Rob Marshall die niet thuis is .  Zijn dochter is aan het koken ,maar wij hebben al wat gegeten en dus werken aan het verslag .Kijken de foto’s na en zijn samen helemaal blij over deze dag. Morgen gaan we naar Bob Inmann en Ross Pratley.. Beide kwekers van de edel papegaaien.  Word zeker ook een mooie dag. Ik zie er al na uit …..Nu tijd voor relaxen douchen en na kletsen wat drinken en naar bed..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten