maandag 17 augustus 2015

Brisbane 17-8-2015.


 

Maandag  17 Augustus Brisbane
 
 

Vanmorgen een goede vlucht gehad van Cairns naar Brisbane

 

Het tijdsverschil met Nederland is 8 uur (in tijd terug dus vroeger. ). Met de taxi gaan we naar ons hotel .We frissen ons wat op en gaan op pad, want we willen wel wat zien van Brisbane. We lopen richting de loopbrug naar de andere kant van de Brisbane-river, The South Bank genaamd. Hier zijn heel veel mensen op de been en wat blijkt, er is hier gewoon een openbaar zwemparadijs waar je heerlijk kunt zonnen en zwemmen.. Het is niet koud en niet heet en druk is het niet in het water. Het is 25
graden. Ook lopen we langs het reuzenrad. Dit reuzenrad is maar 60 meter hoog . Ik ben met Lien hier in geweest dus daar moet ik dan wel even aan terug denken. Vandaag slaan we dat over .
 
 
 
We wandellen verder en drinken wat en eten een pizza.

Deze keer houd ik mijn pizza vast als de Ibissen aan de tafel komen ,ze pakken anders gewoon je brood van je af. Vandaag dus niet !!

 


Daarna wandellen we terug via de voetgangersbrug die bij de botanische tuin ligt. Tsja, dan gaan we ook een rondje door de tuin maken. We genieten volop van de natuur en haar bewoners zoals de lori’s.   De City Botanic Gardens (botanische tuin) aan Alice Street is erg mooi. Deze tuinen liggen in het Zuiden van het centrum van Brisbane aan de Brisbane-river. Het park wordt aardig druk bezocht, maar wij zijn al aan de late kant als we door het park lopen. We zien de witte ibissen.
 
 
 
 
Er is een diversiteit aan vreemde bomen en planten die we nog nooit gezien hebben. Een lust voor het oog.  In de stad maken we reserveringen voor de komende 2 dagen We kiezen er voor naar lammington park te gaan en Australia Zoo. Ik heb er nu al zin in..

 
Het word donker en we gaan naar het hotel , we nemen een internette kaart en we gaan wat eten. Daarna op de kamer aan de laptop. Ik heb problemen met mijn bank pas. Das nou echt niet leuk De pas word geweigerd en we proberen van alles maar de regels in Australië zijn veranderd en enkel banken nemen geen buitenlandse passen aan of het moet een credit kaart zijn. Ik heb een Rabo pas die geactiveerd is maar hij werkt niet hier. In de wildernis in Cape York werkt het wel en een stad als Brisbane weigert hij ! Tipisch Australië ? Ik weet het niet maar het thuisfront word gewaarschuwd . Leuk is anders. Goed heb wat extra geld bij ,maar die dollars “vliegen” de pan uit . We maken het vanavond niet te laat want morgen vroeg om 7 uur gaat de wekker.. Onze eerste dag in Brisbane is voorbij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten