zondag 20 januari 2013

Reisverslag 19 en 20 Januari 2013



De reis begint natuurlijk met het inpakken van de koffer . Ga je twijfelen welke stekker het ook al weer was voor Singapore of Thailand . Goed bij twijfel neem je ze allemaal maar mee en dus zit na een poosje de koffer vol. Niet erg . Tot ik na uren inpakken de weegschaal pak . En daar 22 kilo zie staan ! Oeps das net ff te veel . Dus weer uitpakken en kijken wat kan ik thuis laten. Ja kiezen is voor een vrouw altijd moeilijk . Maar oké na enige minuten toch van alles een stuks uit de koffer. In principe valt het allemaal wel mee . Maar het zijn vaak die kleine dingen die wegen . Shampoo ,body lotion ,lenzen spullen ,zeep ,haarlak ,dagcrème ,medicijnen je kent dat wel.

Ik heb dat dit jaar klein gekocht ,maar toch alles bij elkaar heb je twee tassen nodig. Dan moet ik kiezen met schoenen kleren en och typisch vrouwen hoor ik jullie denken. Dat is waar . Ben dan toch blij als ik na wikken en wegen klaar ben met inpakken. Jose komt een dagje eerder omdat de sneeuw een onbekende factor is en we 3 uur van te voren aanwezig moeten zijn. Dus reken uit als je dan om 10.30 uur vliegt moeten we er zijn om 7.30 en dan vanuit Eindhoven is dat met dit weer 2 uurtje rijden.

Zaterdag 19 en 20 Januari 2013

 

Jose en ik zijn er helemaal klaar voor. We gaan naar Singapore vandaag. Ed brengt ons naar Schiphol. We moeten er vroeg zijn al om half 8. We vertrekken om half 11. We vliegen met Singapore air Lines We hebben een lange vlucht van 12 uur voor de boeg. Wat een verrassing is ,is dat Hans en Caroline ons uit komen zwaaien.

Met leon!  Leuk he dat hadden we niet verwacht. Gezellig beginnen als oudsher de dag met Starbucks. Cappuccino met karamel… Hans ik schrijf dit op en denk aan jouw .En denk ik aan de muffins denk ik aan Caroline.

 

De reis gaat goed . Net als de vorige keer werden we verwend met heerlijk ruikende doekjes als bij de Chinees .Lekker warm en alles is meteen zuiver en je voelt je fris, dat geeft een wellness gevoel. Je krijgt van die koptelefoons dan kan je muziek en film kijken. Vorige keer keek ik nog mee hoe de piloot vloog ,maar weet u nog in Dubai ,toen ging dat mis. Dus nu maar wat anders opzetten . Even relaxen dat lijkt me beter.  Onze horloges staan inmiddels op Singaporese tijd, het is daar 7 uur later dan in Nederland. De 12 uur reistijd Begint.  Ik kijk welke films ik wil zien en José begint te vertellen. Och, de tijd vliegt !! letterlijk voorbij. Ik ben maar toe gekomen aan 1 film ,want Jose en ik kletsen wat weg . Het eten is super goed en voor we het weten land het vliegtuig . We komen aan in Singapore om half 6.

 

De douane laat ons doorgaan en daar staan we dan, in Singapore. Bij de uitgang van het vliegveld vinden we Rupert Gwee Hij neemt ons mee naar een vogel show ,Jose wil deze graag bezoeken en we hadden de afspraken reeds gemaakt. Het is namelijk nog te vroeg om naar het hotel te gaan. Daar kunnen we pas om 1400 uur terecht.

Dus kunnen we onze uurtjes beter invullen met vogels. Daarna gaan we naar het de kweek farm . Hij heeft veel vogel ondergebracht in het Mandai kweek Centrum . En dat verslag plaats ik in ons dagboek van een kweker. Na dat bezoek hebben we afgesproken gezamenlijk te dineren. De dag vliegt voorbij. en tegen 23.00  uur ga ik het verslag schrijven en daarna naar bed.. Morgen vroeg weer op.  

 



 



 

 

 
 

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten