zondag 14 augustus 2011

Zaterdag 13 en Zondag 14 Augustus

Zaterdag 13 en zondag 14 Augustus
Zaterdag was een dag vol lezingen ,maar ik kon rustig zitten. Dacht ik. Na mijn lezing waren ze zo enthousiast ,iedereen wilde met me praten ,of op de foto. En ze liepen me zelf na tot in de toilette achterna. Er waren mensen die van alle kanten uit Australie kwamen Sidney, Cape York! Perth naar Graton zijn gekomen met een vliegtuig om de Eclectus lezing te kunnen bijwonen.
In de eerste instantie om te horen wat ik ging vertellen . later na de lezing kwamen de vragen en de spanning was gebroken,en werden het vele kweek verhalen en ervaringen die er werden gedeeld.  Er waren mensen die rechtsreek met een telefoon met anderen mensen in contact stonden en me foto’s  lieten zien van hun Eclectus.
De foto's van de ogen van de supspieses had grote indruk gemaakt. Ik  werd overvallen met lovende woorden ,en dat had ik nooit verwacht. De voorzitter van de club  heeft ook  “Ekkies” en hij  was ook erg enthousiast, je gelooft het niet maar die avond werd ik gedoopt als de  “ekkie” Queen.
De avond was een Gala diner en entertainment  met een goochelaar en de vogeltjes dans met de dochters van Neville Connors en  het werd gezellig laat. De sprekers kregen deze avond een speciaal voor deze conferentie  handgemaakte didgeridoo .
En de mijne ziet er gaaf uit …


Zondag morgen ontbijt hier waar we logeren  bij Ida en Kees (George) om 7uur ! Met alle mensen zo’n 160 ! BBQ Spek met eieren en koffie .Tegen 9.00 uur gaan we weer naar de Grafton club voor de lezingen. Ik ben derde spreker.
Ik had wel wat zenuwen . Maar in de ochtend word me duidelijk dat ze er allemaal klaar voor zijn en als ik dan eenmaal begin neem ik mijn volle tijd en 10 min extra en iedereen geniet van foto  en film ,de informatie , want deze keer had ik mijn eigen laptop bij en alles werkte . Lang leven de techniek.
En bij afscheid van(na)  de lezing wilde ik de mensen bedanken voor hun  lief ontvang hun enthousiasme en hun warm  welkom en ik schoot helemaal vol en met een dikke kus een knuffel van de voorzitter kreeg ik een applaus als nooit te voren.  Ik was klaar en ik was blij ,opgelucht en nu kon de vakantie echt “beginnen.

Na lezingen gingen we  naar Nevilles place en dat is echt lekkerbekken.  Zoveel grond, volières en vogels en tijd voor ons zelf Caroline en ik konden nu relaxen. Foto’s maken kletsen eten en drinken en  alhoewel ik veel mensen om me heen kreeg voor vragen , kon ik daarvan heerlijk genieten. Maar ook mensen die net als ik helemaal “Ekkie” gek zijn en ook de vogels in de natuur gezien hebben  kwamen nu naar mij .

En daar werden de contacten gemaakt. Ik denk niet dat dit mijn laatste reis is naar Australië. Want de vogels in de natuur zien met een gids van die omgeving lijkt me leuk, zeg maar gaaf!! En ja deze man zei " volgende keer neem ik jullie mee " en dan kan je de Eclectus zien in zijn eigen nattrlijke omgeving !  Dit is mijn werk,je bent welkom.

YEH dat klonk goed ! Maar dat is toekomt nu ben ik hier.Caroline en ik hebben de verdere middag foto's gemaakt van de los vliegende rose kaketoe's  en de vele kings parrot,fotos volgen..Nu gaan we morgen de outback in en dan is contact moeilijk ,dus ik denk dat het wel even duurt voor ik weer kan mailen.

Groetjes Thiely en Caroline.

1 opmerking:

  1. Hoi Ekkie,

    Kei gaaf dat de mensen zo op je reageren.
    Maar eerlijk is eerlijk je weet door ervaring er hartstikke veel vanaf.

    liefs, je vriendinnetje Marian

    BeantwoordenVerwijderen