vrijdag 18 oktober 2019

Vrijdag 18-10-2029. Dag 20 Kuala Lumpur Birdpark.


Vrijdag 18-10-2029.Dag 20 Kuala Lumpur Birdpark.

Vandaag lekker zonder wekker wakker. Het is dan nog 6 uur. Dat zijn we nu 2 weken gewend en dus is dat bijna nu onze automatische wekker geworden Goed dan doen we lekker rustig aan. Ontbijten en genieten. Ze hebben van alles. Ze hebben geüpgraded naar de West site en dus is alles nog sjieker dan vorige keer. Het ontbijt is “ van alle marktte thuis ”. We nemen de tijd en daarna nemen we de taxi naar het Birdpark .Het weer valt mee de zon schijnt het is 32 graden maar de luchtvochtigheid is 75% .Nou dat is vermoeiend. Mijn haar is binnen een uur nat. Net als mijn kleren.

 

We lopen op ons gemak  door het park en genieten van de vrij vogels . Deze speciale vogeltuin is de grootste van Zuidoost Azië. En heeft de grootste doorloop volière van de wereld. Meer dan 5000 vogels uit 100 verschillende soorten leven hier. Het vogelpark is dagelijks open van 9.00 uur tot 18.00 uur . Ik moet zeggen dat de hoeveelheid soorten best lijkt tegen te vallen. We zien meest  water vogels en duiven .Heel veel  Pauwen en ooievaars .Er zijn ook papegaaien en parkieten en Lori’s. Neushoornvogels en uilen en roofvogels en kraanvogels. Maar juist de kleine typische vogeltjes van Azië, daar  vind je er niet zoveel van. Hoe dan ook als we met de palmkaketoe op de foto gaan . zijn we blij. Nu hebben we ze in het wild gezien deze vakantie en op de arm gehad. Cool!

Daarna gaan we naar de visjes…Lien heeft het idee onze voetjes te verwennen. Hier kost het geen drol en dus gaan we ervoor. De eerste minuten is het gieren en brullen. Want dat kriebelt toch net ff meer dan dat je gewend bent maar na enkel minuten is het e doen en stopt het lachen en begint het genieten Mijn voeten en enkels zijn helemaal dik van de reis hier na toe .Ondanks dat ik speciale sokken heb om te vleigen. Dus die voetjes nu voeten vinden het heerlijk verwend te worden.

We lunchen in het neushoornrestaurant waar ik met Jose ook ben geweest en ik vraag een tafeltje buiten. Waarom buiten zegt Lien binnen in de airco. Ik wilde antwoord geven maar daar kwam het antwoord al aan vleigen. Hier zit namelijk de grootte neushoornvogel die voor een frietje ( dat is hem aan geleerd door de eigenaar van dit restaurant ) vlak bij je komt zitten . Foto time!

Lekker eten en dan terug naar het hotel .Even bij komen voor we vanavond naar een diner show gaan. Ben benieuwd we worden om 18.00 uur op gepikt. Nu nog even relaxen. Het is 1600 uur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten