dinsdag 9 augustus 2016

De laatste dagen van de vakantie Maleise 2016.


Dag 19 | 08 Augustus 2016: Kuala Lumpur
We gaan naar "Taman Tasik Perdana" Of wel de lake gardens.



 
Deze foto's zijn nog even van het heerlijk diner bij Agnes Thee House  

Vandaag eerst douche!! Ja dat lijkt normaal maar is het niet ,op Turtle eiland was het water rood dus niet gedoucht Toen kwam daar een dag achter aan en een nacht dus die douche is extra lekker vandaag. We gaan ontbijten en dan naar de Lake Gardens.
Ook omdat ik de eerste dagen in Kuala Lumpur  een Orang-oetan knuffel gezien heb, die ik nergens mooier gezien heb . Ik wil juist die gaan kopen voor mijn drie meiden.

Van Melaka tot Taman Negara ,naar Kuala Lumpur en naar Borneo en terug naar Kuala Lumpur ,ik zag geen mooiere dan deze "dit waren ze die ik wilde."
De hele dag moet ik met de souvenirs voor mijn meiden sjouwen.  Maar das niet erg Ik was verlieft op deze orang-oetangs.  Wat had ik geluk er waren er nog maar 4 en ik had er 3 nodig. helemaal blij dus!!

 


Dus na ontbijt met taxi naar een dagje naturelle..

 

We beginnen de dag met De orchideeën tuin Dat is een bijna één hectare grote tentoonstelling, waar men 3000 verschillende orchideeën kan bekijken, waarvan er ongeveer 800 in Maleisië voor komen.  Moet zeggen het was mooi maar viel een beetje tegen. We zijn dan ook Singapore gewend en ja daar kan niets tegenop. En als er een “aardige” man naar ons toe komt wil die wel een foto van ons wil maken. Maar er gebeurt  iets vreemd. Hij pakt mij opeens hard vast ,en zegt foto maken! Nou das niet erg als hij niet zo kneep ,ik duwde hem wat weg maar hij pakt opeens me gezicht vast ook hard en  wil me recht op de mond kussen. Daar ben ik niet van gediend en sla m hard  met mijn camera in zijn gezicht. Kom nou! Oeps alles goed met de camera ! Ja en mijn spullen zijn er ook nog. Die zijn veilig. Hij verschoot zich een ongeluk. En was weg in een split moment. Minder leuk moment, maar goed ik sla er gewoon op los jammer dan! Na een uurtje hadden we het wel gezien.


De Hibiscustuin ,deze is aaneengesloten de orchidee tuin. Deze tuin is erg mooi met schitterende bogen omringd met de hibiscus. Watervallen en kleine vijvertjes. Meer dan 2200 verschillende hibiscus planten zijn hier op een terrasvormig terrein te bewonderen. Maar met een uurtje heb je het wel gezien. Het werd ook steeds heter en de paraplu doet goed zijn werk. Deze is aan de binnenkant bewerkt met zonwerende stof.
Toch kost het veel energy.
 

Als laatste de vlindertuin. Hier moeten we entree betalen. De andere parken zijn vrij. Deze is het tehuis van 6000 vlinders, waarvan er 120 levende soorten in Maleisië voor komen. Het park wil de natuurlijke leefomgeving van de vlinders nabootsen; met bijna 15.000 planten wordt hier de atmosfeer van het regenwoud geschapen. Veel vijvers watervallen bloemen planten en bomen het is geweldig mooi. Hier was het genieten en hier zijn we 2 uur geweest. Het was de moeite waard naast de tuin is er een soort van tentoonstelling met opgezette vlinders insecten en spinnen.

Moe maar voldaan gaan we naar het hotel om ons op te knappen en de spullen terug te brengen om vervolgens te gaan eten in “the mall “ Pavilion in Bukit Bintang.


 

Wow wat geweldig is het hier Groot 7 etages en alles wat duur is zit hier . Prada – Boss- Karen Miller- Rolex- Dior- Chanel- Calvin Klein- Versace -  Zo kan ik nog wel een uur doorgaan zo groot is het .En nog veel meer Maar ook Zara en Pandora en Body Shop- Swarovski Teveel om op te noemen.

Van kleding en schoenen en sport en juweliers ,je kan er je hart ophalen en je kan er je lef helemaal los gooien… Goed mijn geld is bijna op dus ik houd me in. Lekker eten kan je er ook en voor vanavond kiezen we de Italiaan.   Kan geen rijst meer zien.

 
Een lekkere pizza die verdeeld is in 16 stukken met 8 verschillende smaken! Hoe klinkt ie . Goed dus …Mooie avond en tegen 2100 uur gaan we terug naar hotel. Daar word het tijd voor verslag en foto’s. Morgen is Dag 20 hebben we een dag het hotel bijgeboekt. Dus we kunne rustig wakker worden ,ontbijten en van de luxe van het hotel genieten. Zwemmen en rusten ,lekker eten want we vliegen pas tegen 23.30 uur. Het word dan een relax dag en dan zit onze 3 weken Maleisië er op. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten