woensdag 27 juli 2016

Dag 7 | 27 Juli 2016: Taman Negara - Kuala Lumpur :

Na het ontbijt steken we opnieuw de rivier over naar het Mawar restaurant Daar melden we ons en daar staan we niet op de lijst.  Probleem.

Ja dus want we moeten de andere connectie halen. We wachten netjes en geven de man zo mee en dan een oogje !!Hij begrijpt het wel  maar goed alles moet volgens de regels.Dan vraagt de man nog eens naar onze gegevens . En gaat bellen.Uit eindelijk mogen we mee met de boot en moeten we ons melden in Kuala Tembeling.

Het in stappen en uit tappen in de boot is toch wel een ding hoor. Alles beweegt en het is laag en hard. Maar je moet er iets voor over hebben. En alles lukt met tijd en geduld en om 9.30 uur  varen we. Het is een  onvergetelijke ervaring. Omdat het water nu laag staat moet de schipper van links naar rechts. Soms hard soms zacht en soms is het water wild en dan weer rustig.

We zien wel vogels ,maar de boot gaat snel dus een foto is onmogelijk. Dan zie ik een roofvogel die een visje uit het water pikt. Kijk dat kon ik wel weer op de foto zetten. Althans de vogel niet het visje. We varen langst verschillende soorten natuur, van stukken palmbomen naast stukken met zand en dan weer wilde bomen met lange wortels tot in het water.Hier en daar zie je mensen wonen en ook visnetten en van die vangsluizen.

Bij de pier in Kuala Tembeling  moeten we zien boven te komen met de koffers. Want hier is een trap zo hoog dat wij dat niet kunnen. Je praat al snel over een trede of 100 en dan steil omhoog! Geld doet wonderen en dus regelt Jose 3 koffermannen en dan is dat weer opgelost . We melden ons en daar word duidelijk wat er fout is gegaan. De heen weg heeft de chauffeur ons rechtstreeks naar het hotel gebracht. Lief …Maar dan vervallen de daarop komende afspreken omdat we niet op eenmedlings punt waren bij aan komst. Beetje vreemd want onze naam was wel genoteerd en de boot stond klaar. Maar goed Dat telde allemaal niet. Dus de tickets waren weg. Maar een aardig meisje zei ,ik ga dit voor jullie regelen. En dat deed ze en 30 min later , waren we weer op schema en gingen we met de bus mee.

In ongeveer 3 uur reizen we naar Kuala Lumpur .Mega druk is het hier.  De chauffeur is zo vriendelijk ons naar ons hotel te brengen. Anders hadden we weer van af een stopplaats de taxi moeten pakken. We boffen dus .  Ons hotel is het Renaissance Kuala Lumpur Hotel, Het  is een stijlvol, elegant en luxueus hotel in het centrum van het Golden Triangle district.  We gaan de koffers uitpakken. We gaan ons op frissen en we gaan lekker eten.

Morgen gaan we beginnen met een City Xperience tour .Om de stad beter te leren kennen. Voor nu even alles in slow motion en morgen gezond weer op..