zondag 3 februari 2013


Zondag 2-2-2013
 
 

Vandaag hebben we een Heide dag . Dat betekend een ontbijtje om half negen en dan de vogels echt goed bekijken. Ze zijn al gevoerd en dus zien we dat ze lekker verwend zijn met vers fruit en tegen de middag krijgen ze zaden. Water halen ze uit het fruit dus dat krijgen ze alleen via een water bak.  Heide heeft verschillende hand opfok vogels dus we mogen ook bij sommige vogels in de volière. Wat leuk is te vermelden is dat ze gewoon kweekt met de hand opfok vogels. Ze zijn tam leuk lief ondeugend en we nemen de tijd.
 
 
 
 
 
En wat is er leuker dat een palmkaketoe op de arm , niets dus ! We genieten op en top en vragen die we stellen worden beantwoord. Deze neem ik mee en kan ik verwerken in mijn presentatie. Die ik aan het voor bereiden ben en waarbij ik hulp heb van diverse palmkaketoes kwekers.
 
Daarna drinken we wat en spelen  we met flip en flop ,de hondjes van Heide. Jose geniet van de prachtige terras potten met vissen die op het terras staan. Dit heeft een leuke betekenis . Ze houden de muggen weg De muggen leggen eitjes in het water en de vissen etend at op .
 
 
 
 
Na deze geweldige ochtend gaan we lunchen in een winkel centrum en deze keer eten we Japans. Onderweg stoppen we bij een Lake (vijver) vol met lelies .Deze zijn rosé van kleur en de ooievaren staan in dit water. Ze vliegen letterlijk over je hooft Bij het huis van Heide is een boom waar enkele van hen slapen.
 
 

Na de lunch zijn we nog gaan winkelen .We wilde graag de diverse fruitsoorten van dit seizoen zien. Want dat is net ff anders als bij ons.
 
 
Daarna eten we een ijsje .Nou ja ijsje …zeg maar een Big coupe. Daarna naar huis en even rusten en avonds eten we in het restaurant van de country golfclub . Het was weer smullen geblazen en ik kan bijna niet meer lopen. Maar goed dat we met de auto zijn en eenmaal terug thuis drinken we nog ene borreltje en kletsen we wat en dan begin ik aan mijn dagboek.
 
 

Als het stil is horen we geritsel in onze kamer. We kunnen het niet meteen thuis brengen ,maar het klinkt aardig dicht bij . Dan opeens beweegt er wat ,chips het is een gekko die razendsnel over de muur loopt . Ze maken een knarsend geluid en zijn zeer snel dus foto’s maken doen we morgen. Ik ga me er na douchen en zie op dat moment de koffer van Jose openstaan .En vraag haar of ze wellicht een verstekeling mee wil nemen ! Hoe zo ! zegt Jose .Nu stel je voor hij kruipt in je koffer ! Jose is niet echt blij met mijn opmerking, maar laat de koffer open . Of ze goed zal slapen is een tweede dat meld ik morgen !! Voor nu vallen de oogjes bijna dicht en is de wijn op ,en kruipen we in ons bedje . Morgen gezond en nog wat ronder weer op . 

Ik wilde nog even vertellen dat het hier 32 graden is ,droog en dit weer hebben we bijna iedere dag gehad. Het heeft maar een keer geregend en dat was s nachts. Dus we boffen enorm. Wil niet zeggen dat we bruin zijn . Want je bedekt en beschermd je wel tegen de zon. Zelf al zie je de zon niet je voelt hem wel.

Zo zien we veel mensen die geheel bedekt lopen. Ze willen niet bruin zijn of worden. Bruin zijn betekend dat je buiten werkt en dus een laag betaalde baan hebt. Daarnaast verstoppen ze de kinderen zodat ok deze geen zon krijgen. Waardoor ze een tekort van  vitamine krijgen (d) en je ziet dan steeds meer kinderen die een handicapt hebben zoals een vergroeiing in de botten. Sommige mensen hebben zich geheel ingesmeerd met dikke witten zalf. Goed zo zie je ieder land heeft zo zijn eigenaardigheden.

 

Thiely en Jose.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten